Länge sen...

Oj, här har jag inte varit inne på alltför länge. Jag har knappt bloggat någonstans mer än på min fotoblogg den senaste tiden. Kanske dags att uppdatera var jag befinner mig i mitt Liv just nu.
Jag börjar med en liten Höstbild!
Okej, nu är vi inne i november och det är exakt 1 år sedan som jag började arbeta halvtid på NSPHiG:s kansli.
Jag trivs jätte bra där och vi har i höst flyttat till nya lokaler och blivit fler i arbetsgruppen. Jag har bland annat hand om administrationen kring Hjärnkolls ambassadörer i VG regionen och i höst utbildar Hjärnkoll ännu fler ambassadörer som ska verka under perioden 2012-2014.
Jag är ju själv en ambassadör med min erfarenhet av utbrändhet,stress, kombinerat med ångest. Jag har fått mig några tankeställare under hösten då jag kännt av viss stress och då är det viktigt för mig att få balans.
Jag vet att jag är mer sårbar, har mer skörhet för att trigga igång ångest och därför slår jag av på takten när det behövs. Jag har förstående kollegor och en anpassning av arbetsuppgifter mm, så det funkar bra.
För mig är det viktigt att alla delar i livet fungerar. Eftersom jag, efter tre långa sjukperioder, har begränsade energiresurser, måste jag alltid lyssna inåt för att inte bli sjuk igen. Jag märker att förhållningssättet att vara i nuet, att vara mindful är en färskvara och vid en föreläsning tidigare i höst tog jag ut mig energimässigt, att jag fick slå av på takten efteråt. Föreläsningen var inte speciell men när jag blottade hela mig själv inför ca 75 personer blev det tydligen för mycket för mig. Jag börjar tänka på hur det var tidigare när jag hade ångest i olika sammanhang osv. Litar inte riktigt på mig själv, att jag är "good enough". Skulle så gärna vila hamna där igen att jag "bara är".
Men just nu finns det andra saker som är viktigare än att komma vidare i den utvecklingen. Jag behöver faktiskt inte föreläsa just nu. Viktigare är att min familj mår bra, att jag själv mår bra och att det känns lugnt runt omkring mig. Allt gott ♥
Publicerat i Allmänt